Visuell kommunikasjon på 10 hjul

by

Det finnes mange måter å formidle visuell kommunikasjon på, og idag skal jeg fortelle om et selverfart eksempel.
Det er onsdag morgen, jeg står og venter på grønn mann i en av trondheims mange lyskryss.  
Det er da det gigantiske beistet kjører opp på siden av meg. Vanligvis biter jeg meg ikke merke i dem engang, annet enn at de kjører fort og tar fryktelig med plass, men denne gangen er det et unntak. 
Øynene mine nærmest klistrer seg fast på den ene langsiden på den gigantiske traileren. Aldri før har jeg sett en så stilig trailer. Det høres kanskje ut som en klisje, men den var helt rå. Hele traileren var lakkert med røde bakgrunnsfarver mens motivet, som gikk i et med bakgrunnen, gjenspeilet et artisk landskap. i det artiske lanskapet var det blant annet en kjempefin isbjørn. 
Nå fikk jeg desverre ikke tatt bilden av denne traileren siden jeg har mobil anno 1990, og fant den heller ikke igjen på internett. 
Det polske selskapet MoDo international transport som eier traileren hadde imidlertidig flere som var meget stilig lakkert så jeg legger ut noen av disse bildene i stedet for.

 

Ikke er de bare fine å se på, men det er jo fryktelig god reklame for MoDo siden det nesten ikke er til å unngå at de får oppmerksomhet.

Selv om MoDo ikke primært formidler visuell kommunikasjon, synes jeg det er kult når noen leker seg med dette på «uventede» plasser. 

Legger ut noen linker om du skulle være interessert i å se mer, ikke bare fra MoDo, men også andre selskaper.

http://www.youtube.com/watch?v=1_uL7zaLN4w

http://www.youtube.com/watch?v=70LMwktoIe8

http://www.youtube.com/watch?v=9ZOc0zo0ylQ&playnext=1&p=894EF2C82DBA1CDF&index=1&feature=PlayL

Stikkord: , , , , , , ,

Legg igjen en kommentar